Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pozemní bitvy

22. 3. 2008

Pozemní bitvy

Příjemné zpestření hry v podobě real-timové pozemní strategie alá Nether Earth. Jde o speciální mise, které nezískáte jenom tak. Lze je získat několika způsoby, přičemž je třeba, aby o vás daná rasa měla vysoké mínění, tedy vaše reputace byla excelent, nebo alespoň good. Mise se objeví obvykle na jedné planetě, jejíž soustava byla osvobozena od dominátorů. Pokud se osvobození přímo účastníte, tím větší šanci na získání mise máte. Zajděte si tedy na planetě do vládní budovy a požádejte o misi. Stejným způsobem jakým žádáte o normální vládní úkoly. Pokud je vhodná konstelace dostanete možnost:

Obrazek

Velení v pozemní bitvě můžete, ale nemusíte přijmout. K dokončení hry to není úplně nezbytné, leč vítězné bitvy se projeví až v závěru v celkovém skóre, takže se je vyplatí hrát. Navíc je za ně poměrně hodně kreditů a když myslím hodně tak myslím opravdu hodně. Za příznivých podmínek i stovky tisíc kreditů. Pokud se vám tato tabulka vpravo neobjeví, zkuste splnit ještě jiné úkoly a naklonit si zdejší vládu či prostě přijít později.

 

Obrazek 

Máte tři možnosti, jdou podle obtížnosti, od nejtěžší po nejlehčí. Samozřejmě čím těžší, tím více kreditů a bodů získáte jejím splnění.

 

Obrazek Blazer – nebezpečný hlavně v pozemních bitvách, ve vesmírných bitvách naopak ztrácí. Na Blazera je tedy třeba si dávat největší pozor. Jeho útoky jsou často nečekané, často mění směr a přichází z více směrů na více cílů. Pokud ho zastavíte na jednom místě, prostě udeří jinde. Neútočí ojediněle, vždy shromáždí dostatek jednotek k útoku. Útoky jsou pak masivní a dobře koordinované, roboti nesou pestrou výzbroj pro boj na dálku i na blízko.

 

Obrazek Keller – nebezpečný hlavně ve vesmírných bitvách, slabý naopak v pozemních bojích. Má slabší strategii, ale úplně hloupý není. Převážně staví bezhlavě levné jednotky pro masivní útok. Pouze pokud má více zdrojů postaví nějaké lepší. Útočí také ve skupině, ale občas nevydrží a zaútočí ještě před shromážděním dostatečného počtu.

 

Obrazek Terron – tvoří pomyslný zlatý střed mezi dominátory a je průměrně nebezpečný ve vesmírných bitvách i v pozemních bojích. Používá celkem jednoduchou strategii a často útočí masivně do jednoho bodu. Dokáže v určité fázi vyčkat, vyzbrojit své jednotky silnějšími zbraněmi a udeřit. Pokud je v nouzi, začne stavět co nejvíce levných jednotek a bezhlavě je posílat do boje. Podobně jako Blazer shromažďuje síly než zaútočí. Dost často používá opraváře, ale zase ne v nijak velkém množství.

 

 

Princip pozemní bitvy je jednoduchý. Máte k dispozici základnu, něco málo zdrojů a základní limit robotů, které můžete postavit. Všude kolem se nacházejí další továrny, jejichž zabrání vám získá další zdroje a zvýší limit robotů o jeden bod. Cílem je obsazení všech základen na mapě. Samozřejmě všude kolem sebe máte i nepřátelské dominátory, kteří se snaží úplně o totéž

Stavba robotů:

1. Vybavení robotů záleží na tom, kolik máte zdrojů. V manuálu je o tom podrobně psáno, takže to jen okrajově shrnu. Každý robot se skládá z několika základních kompoment:

a) podvozek (velmi pomalý, pomalý, střední, rychlý, velmi rychlý)

b) trup (1ruka, 1ruka a rameno, 2ruce, 2ruce a rameno, 3ruce a rameno, 4ruce a rameno)

c) zbraně (kulomet, lehké dělo, raketomet, plamenomet, laser, plasmové dělo, paralyzátor, opravářská ruka)

- na blízko (kulomet, plamenomet) tady jednoznačně vévodí plamenomet coby smrtící zbraň, neboť kulomet není víc než pouhé šimrátko. Pokud uvidíte, že má nepřítel plamenomet, nenechte ho dostat na dostřel.

- střední vzdálenost (laser, lehké dělo) tady je rozhodně lepší laser, hlavně díky své palebné kadenci a přesnosti se vyplatí než lehké dělo.

- velká vzdálenost (Plasmové dělo, raketomet) ultimátní zbraně na větší vzdálenost, přičemž raketomet má delší dostřel a explozivní rakety poškozují i blízké okolní cíle. Nevýhodou je delší dolet raket, takže pohyblivější cíle mu mohou snadno uhnout. Plazmové dělo je oproti raketometu účinnější a o něco lépe zasahuje rychle pohybující cíle, ale rychle se přehřívá a tím i palebná sekvence.

- speciální (Stunner, opravářská paže) Stunner lze využít veskrze jenom jako doplněk. Účinek vyřazení cíle je poměrně krátký a opětovné nabití příliš dlouhé. Opravářská paže je naproti tomu téměř nezbytností. Schopnost opravit veškerá poškození veškerých robotů a továren se přeci počítá, ne?

d) hlava (Blokátor, Dynamo, Lokátor, Ohnivá zeď, pozn. robot může být i bez hlavy)

2. Taktika stavby robotů záleží čistě na stylu každého hráče. Rozhodně doporučuji mít roboty opraváře, protože tím se ušetří spousta zdrojů. Ze začátku se oplatí stavět raketomety, neboť jsou levné a účinné. Pokud je doplníte nějakou zbraní na blízko, třeba plamenomet nebo laser, máte ideálního robota jak do útoku tak do obrany. V pozdější fázi hry, kdy už je k dispozici více zdrojů se oplatí používat plasmová děla v kombinaci s raketomety, či plamenometem nebo laserem. Kulomety a kanóny se nevyplatí příliš stavět.

 

Obsazování továren:

Továrnu obsadíte tím způsobem, že pošlete robota do kruhu před ní. Pokud nemá žádné barevné symboly, tudíž nikomu nepatří, začnou ihned nabíhat žlutá kolečka po celém kruhu. Pokud je u továrny obranná věž, začne po vás automaticky střílet. Jakmile je kruh dokončen, továrna je vaše. Pokud už továrna někomu patří, trvá zabrání trochu déle, než zmizí všechna protivníkova kolečka a začnou naskakovat vaše žlutá. Obsazovat továrny jde i pomocí automatického příkazu robotovi, ale moc to nedoporučuji.

U každé továrny můžete postavit minimálně jednu, většinou však dvě a v Rebootu i více obranných věží. Sice nezastaví žádný frontální útok, ale pokud u továrny budete držet hlídku, potom už máte opravdu reálnou šanci nepřítele odrazit. Můžete postavit kulometnou věž (machine gun) dělovou věž (canon gun), laserovou věž (laser gun) nebo raketovou věž (rocket launcher). Samozřejmě nejlepší je raketová věž, neboť má slušnou kadenci, daleký dostřel a slušný rozptyl (ovšem je nepoměrně drahá). Dělová věž je spíše levnější verzí raketové a laserová zase takový kompromis, co se týče surovin, ale nemá moc velký dostřel a účinná pouze malé a střední vzdálenosti. Kulometná věž se vůbec nevyplatí stavět.

 

Cesta k vítězství:

Jak se říká bývá trnitá a nelehká. Záleží hodně na zvolené obtížnosti. Pokud si budete pamatovat některé zásady, potom dosáhnete skvělých výsledků.

1. Nepřátelé bojují všichni proti všem, takže je klidně nechte ať bojují mezi sebou, zatím co vy se budete pomalu připravovat na střetnutí s nimi. Případně pomáhejte tomu slabšímu, aby ho jeden z protivníků nepřipravil o základnu. Ideální je zabrat jí sám ve vhodném okamžiku, kdy mu dojde dech.

2. udržujte si alespoň dvě až tři skupiny. Útočnou, kterou budete dobývat další továrny a obrannou, která bude získané továrny bránit. Tady se hodně osvědčí opravářské paže a raketomety. Buď je dobré mít nabušené roboty s maximální výzbrojí za kterými budou postupovat v druhé linii ryze opraváři, nebo volit přijatelný kompromis mezi tím.

3. Držte své jednotky pokud možno v nějakém slušném počtu tak 4-5 u předních továren a výchozích pozic, alespoň dokud nechystáte frontální útok. V takovém případě je 6-9 robotů nezbytných. Pro rychlé přepadové akce s cílem zabrat nepřátelskou továrnu stačí těch 4-5 s opraváři. Zázemí, které je hluboko ve vašem teritoriu bránit nemusíte, tam stačí hojně rozmístit věže, které odrazí ojedinělé protiútoky. Zkrátka držte klíčové pozice v bodech, odkud může přijít hlavní nepřátelský útok. Pravda, ne vždy to jde.

4. Defenzíva, pokud má být úspěšná musí být koordinovaná. Nejideálnější jsou raketomety, které vyřídí nepřítele na velkou vzdálenost plus plamenomety či lasery když se dostanou příliš blízko a samozřejmě nějaké ty opraváře, aby ihned opravili škody. Tímhle stylem se dá zastavit i opravdu silný nápor protivníka. Pokud jde o čistě stacionární bránění pozice, hodí se použít pancéřovaný podvozek „Track“

5. Pro útok si volte pokud možno roboty s rychlým podvozkem nebo antigravem, přičemž Antigrav je nejideálnější, sice trochu dražší, ale zase s přiměřeným pancéřování a co je nejlepší dokáže jako jediný podvozek překonávat vodní překážky. Rychlost je podle mého nejdůležitější pro útok typu udeř a uteč s minimální ztrátami. Samozřejmě jde to i jinak a masivní útok pomalejších robotů může mít stejný účinek.

6. Poměrně významnou část útočné i obranné strategie sehrává volba hlavy robota, kterou musím zmínit.

a) Dynamo – zvyšuje palebnou kadenci a rychlost robota o 20%. Vhodné pro rychlý, ofenzivní způsob boje.

b) Locator – zvyšuje dosah radaru o 50% a dosah zbraní o 20%. Vhodné jak v obraně tak útoku. Reagovat a zničit nepřítele dříve než se on dostane na dostřel.

c) Fire wall – blokuje nepřátelské zaměřování a tím snižuje zásahy o polovinu, snižuje poškození z atomovek o 30% a zajišťuje imunitu vůči Stunneru. Ideální pro jednotky o které nechcete v průběhu boje zbytečně ztratit. Hodí se pro opraváře, ale také třeba kamikaze s atomovkou.

7. Nebojte se rychle ustoupit, když dojde ke kontaktu s nepřítelem, využívejte rychlosti a delšího dostřelu, nebo naopak výhody rychle přistoupit k nepříteli a použít zbraně na blízko. Klidně se stáhněte ke svým věžím a až protivníka vyřídíte, opravíte škody, znovu udeřte. Lze si poměrně dost pomoci třeba plamenometem, který je v boji zblízka jedinečný a dokáže způsobit nepředstavitelnou paseku v nepřátelských řadách. Podobně jako atomovka, ale s tou je třeba být opatrnější, neboť exploze si nevybírá přátele a nepřátele.

8. Nejlepší chvíle pro útok je jak jinak, poté co odrazíte nepřátelský nápor. Pokud máte čím, rozhodně je dobré zahájit rychlý proti-útok o jednu pozici vpřed, zajistit a vyčkat. Univerzálnost často znamená více než pouhá hrubá síla.

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA